lørdag den 31. august 2013

DIY Tote Bag


Totebag, stofnet eller mulepose, kært barn har mange navne. Jeg er ihvertfald helt vild med den her slags tasker. Fordi jeg kan bruge dem til alt og der kan være meget i dem.


Her er hvad man skal bruge (fra højre med uret rundt) 1. Stof af eget valg 2. Sømometer eller lineal 3. Sytråd 4. Stofsaks 5. Kridt 6. Knappenåle 7. Målebånd
 
Mønsteret er bare to firkanter, i den størrelse man nu vil have. Og to stykker stof på 6 cm * 80 cm, der udgøre hankene. Det kan man selvfølgelig også tilpasse til ens behov.


Her er hvordan man gør:
 
1. Man starter med at klippe to stykke stof ud der udgøre posen, og to til hankene. 2. Ligger de to stykker stof til selve possen, over hinanden med vrangsidden ud af. Så sætter man knappenåle rundt i kanten, af tre af de fire sidder. 3. Sy de to stykker stof sammen, ved de tre sidder. 4. Fold toppen af posen 3 cm ned, for at danne kanten. Sæt knappenåle i, og sy hele vejen rundt. Vend til sidst vrangsiden ind ad. 


Nu da selve posen er færdig er man klar til, at lave hankene.
 
1. Fold en af de to stykker stof, til hankene på midten, og sæt knappenåle i hele vejen ned. Sørg for at vrangsiden er ud af. 2. Sy langs kanten, hele vejen ned. Vend nu hanken "in-side out", så vrang siden kommer ind ad. Gentag step 1+2 på den anden hank. 3. Stryg evt. hankene for at få dem flade og skarpe. Start med at sætte hankene på med knappenåle, og kontroller at de sidder rigtigt. Sy nu en firkant med et x i midten, over enden. Gentag dette, ved alle 4 ender. 4. Stryg evt. eller tasken, så alle kanterne er pæne og skarpe.
 
Og voila! En færdig tote bag, klart til at blive fyldt op med alverdens ting og sager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar